hej. Nu har jag köpt en Western Digital Elements 1TB USB 2.0 Desktop External Hard Drive - Black eftersom det verkar fungera bra med wii på olika sätt enligt listan. Det återstår att se. Ska berätta om det är sant senare om jag får ordning på allting.
Jag behöver hjälp med setup och uppskatta om ni kan guida mig igenom. Jag har inte en aning hur det går till. Vi kan ta det steg för steg så slipper vi skriva så mycket på samma svar.
Min tanke är så här. 3 partitioner behöver jag att ha. Säg 20gb som FAT32 till appar och spara (save game) i stället för att köpa ett wii minneskort för syftet...Ar det möjligt?. 480gb som WBFS till backup spel och resten dvs 500gb som (ge mig förslag för format) till tex filmer + annat backup från min pc för jag har inte så mycket plats kvar på pc. Nu till frågorna.
1.vilken program ska jag använder för formatering och partition indelning?.
2.Vilken partition ska vara primär och som sekundär osv...
"Jag har WBFS Manager 3.0+guide från Riger och 3 st supermario spel som ska överföra till hdd för att testa sedan".
3.Misstänkt att usb kabel från hdd ska in till den nedre usb uttag när wii är liggande. Rätt?
4.Efter inkoppling av hdd till wii så ska jag starta wii. Men behöver jag göra nån setup först för att wii ska kunna fungera korrekt med hdd?. Jag har just nu WiiFlow v2.1 R116.
5.Jag har skummat lite grann här inne gällande cover till spel. Det finns inte mycket sådan guide för WiiFlow härinne. men jag undrar om ni har nån guide/länk till just WiiFlow. Var ska man spara dessa bilder i hdd?.
Hoppas att ni inte tycker att jag är tjatigt bara?. Men om man är noobie så har man fler frågor än svar. Tack på förhand.

Svara med citat