+ Svara på ämne
Sidan 1 av 33 1 2 3 11 ... sistasista
Visar resultat 1 till 10 av 328

Ämne: [GUIDE] Hur du hackar ditt Wii. Spela NSMB utan problem. Obs! Gäller de med 4.2!

Reg.datum
    May 2007

Standard [GUIDE] Hur du hackar ditt Wii. Spela NSMB utan problem. Obs! Gäller de med 4.2!

OBS! Gör detta på egen risk!

New Super Mario Bros. Wii kom nyligen ut och många får problem efter ca 5 minuter då det dyker upp ett felmeddelande. Följande softmod guide kommer att installera bland annat Homebrew channel och apps. En av dom är Neogamma (som du kör istället för vanliga Disc Channel) och då ska inte felmeddelandet komma fram längre.

Du behöver ett SD-kort

A: INSTALLATION AV HOMEBREW CHANNEL

A1) Formatera SD-kortet som FAT32 snabbformatering. ALLTING kommer att gå bort när du gör det, så gör en backup först!

A2) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?2yqyqottyjm Lösenordet till ALLA filer jag länkar är samma, dvs: www.wiihacks.com och packa upp och lägg in i ROTEN på minneskortet. Dessa filer ska in på minneskortet och såhär ser det ut:

root:\apps
    root:\private
    root:\wad
    IOS38-64-v3610.wad
    boot.elf

A3) Sätt igång Wii och gå ner till SD-kort symbolen nere till vänster. Välj JA på första frågan och sedan kommer en varningstext. men efter 30sek kan man trycka 1, gör det.

A4) Nu kommer det fram 3 rader: Homebrew Channel, DVDx och BootMii. Installera alla 3. OBS! När du installerar BootMii väljer du Install as an IOS, INTE as boot2. Sedan startar du om Wii

A5) Efter detta rekommendaras det att göra en backup av NAND. Den är till så att du inte brickar ditt Wii och den kommer här: Att göra en NAND-backup med Bootmii är starkt rekommenderat. Den kan återställa din konsoll i 99,9 % av alla brickningar.
    Använd samma SD-kort som du använde för att installera Bootmii och se till att det finns minst 530 Mb ledigt utrymme på kortet.
    Bootmii är väldigt kinkig på vilka SD-kort som används så undvik "märkeslösa" kort och använd Sandisk eller likvärdiga.

a) Stoppa in sd-kortet. Om du installerade Bootmii som boot2 så kommer den att starta, är den installerad som IOS - gå till HBC och tryck på Home på din wii-kontroll och välj 'Launch Bootmii'

b) Använd en Gamecube-kontroll för att navigera i Bootmii-menyn och välj ikonen med kugghjul på.

c) Välj sedan ikonen med en grön pil som pekar från chippet till SD-kortet och följ intruktionerna.

d) Om ca 10 minuter kommer du att ha din NAND-backup. Oroa dig inte om du får några "Bad blocks", det är normalt med upp till 80 st sådana.

e) Kopiera NAND-backupen från kortet till din dator. Du kan ta bort filerna från kortet.
    Om du installerade Bootmii som boot2 så flytta även Bootmii-mappen från kortet till datorn annars kommer Bootmii att laddas varje gång du startar ditt Wii.

Om din konsol skulle bli brickad så kopiera in Bootmii-mappen och NAND-backupen till ditt kort och upprepa steg a-c igen men i steg c så ska man välja ikonen med pilen från SD-kortet till chippet.
    Det är inte rekommenderat att göra en återställning av NAND om du har Bootmii installerad som IOS

B:BLI AV MED stub ios249

Denna måste av någon anledning avinstalleras för att kunna installara en ios version

B1) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?5wgnmyy5wve Fungerar inte den kan du testa: http://www.mediafire.com/download.php?yky34qynemj ELLER http://www.mediafire.com/download.php?yzztenytjzm.

B2) Formatera SD-kortet igen med samma inställningar. Det som fanns på minneskortet innan kan du spara på datorn. De enda filerna på minneskortet ska nu vara:
    root:\Wad\
    root:\bootmii\
    root:\startup.elf
    root:\boot.dol

B3) Starta Wii och gå in på Homebrew Channel och tryck på HOME-knappen och välj Launch BootMii och vänta..

B4) Nu ska WAD Manager starta

B5) Välj Wii SD Card och tryck A för att fortsätta

B6) Välj ios249 från WAD mappen och tryck A

B7) Ändra till Uninstall Wad och tryck A

B8 ) Klart!

C: INSTALLERA cIOS MED HJÄLP AV cios38rev14

C1) Ladda ner denna: http://www.mediafire.com/download.php?zzn2yy3mu1x ELLER http://www.mediafire.com/download.php?ogktjhtzndm

C2) Formatera SD-kortet med samma inställningar, det du hade på minneskortet kan du ta bort.

C3) Lägg in följande filer i Roten på minneskortet:
    root:\ios38-64-v3610.wad
    root:\bootmii\
    root:\startup.elf
    root:\boot.dol

C4) Sätt in minneskortet i Wii och gå in på Homebrew Channel. Återigen trycker du på HOME och väljer Launch BootMii och väntar..

C5) Nu borde cios38rev14 installer komma fram. Är det helt svart länge, testa trycka på HOME knappen.

C6) Nu kan du välja olika ios att installera. Gå hela vägen till vänster tills det står "Do not reload IOS" och tryck A. (Fungerar det inte kan du testa 249, 250, 222, 223, 36, 37 tills någon fungerar.)

C7)Om du har internet-uppkoppling så väljer du "network install" annars väljer du "SD-card" och trycker A.

C8 ) Installera och allt ska vara klart. Se till att starta om Wii sedan! OBS! Va noga med att läsa texten som kommer under installationen. Det kan hända att de står ERROR någonstans högre upp i texten som kan vara svår att hitta eftersom texten kommer ganska snabbt. (Jag kom på det efter 50e gången)

Nu borde du ha ios249rev14 installerad

D: APPS OCH ANDRA PROGRAM

D1) Den första filen ni laddade ner - Kopiera mapparna "apps" och "wad" och sätt in dom i ROTEN på minneskortet. Så låt endast dessa 2 mappar vara på minneskortet.

De grejer du vill ladda via Homebrew Channel ska alltså finnas på minneskortet i mappen "apps". NeoGamma som redan finns där har jag problem med. Så du kan ladda ner denna version istället: http://www.megaupload.com/?d=DULQCEJQ Får du inte Neogamma att fungera alls beror det på att något gick fel med ios installationen. För ios måste vara installerat korrekt om neogamma ska fungera.

D2) De filer jag länkade senast, dvs Neogamma ska alltså in på minneskortet, men innan du lägger in dom. Klipp ut mappen NeoGamma som finns i root:\apps och lägg den nånstans på datorn. Sedan lägger du in den mappen som jag länkade senast. då ska de se ut såhär:

root:\apps\Neogamma och den mappen innehåller
    boot.dol
    boot.elf
    icon
    meta

Sedan laddar du Neogamma via Homebrew Channel och tar Load Disc och du ska kunna spela utan att felmeddelandet dyker upp.
    __________________________________________________ ______________

Får ni problem så kan ni alltid kolla guiden på engelska, det va där jag fick allting ifrån, tänkte bara att det underlättar med en översättning

http://www.wiihacks.com/recommended-...tem-menus.html
    Senast redigerad av joninho_90 den 2010-02-21 klockan 18:50

Standard

Fantastiskt! Ska snart skaffa ett nytt Wii där jag kommer då göra en video om hur man hackar ett Wii.
    Senast redigerad av Ninotramp den 2009-11-21 klockan 17:07

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Detta funkar bara om man har 4.2 uppdateringen på chippet? Jag har typ 3.3 eller 3.2
    -Chippat Wii med Wiikey 1.9s.
    -Nintendo DS med R4 Revolution
    -Gamecube
    -Nintendo 64
    -Super Nintendo
    XBOX 360 PRO 60 GB

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Aimen Visa inlägg
    Fantastiskt! Ska snart skaffa ett nytt Wii där jag kommer då göra en video om hur man hackar ett Wii.
    Tänkte göra en video till denna guide också :P Men om du vill så kan du göra det istället

Ninotramp: Denna guide är till 4.2. Men det ska finnas guider till 3.2 om du kollar runt lite på www.wiihacks.com

Reg.datum
    Nov 2009

Standard Super

Ny medlem här.
    Tack för denna utförliga instruktion. Hoppas den funkar till Yaosm-chippet med..

Edit: Japp det verkar fungera utmärkt, åtm. än så länge. Guiden stämde bra tycker jag, det var på några ställen där man inte kunde välja, kanske för att det bara fanns ett att välja, samt att jag missade att det var flera "A-tryck" under A4.

Tack än en gång!
    Senast redigerad av Koopa den 2009-11-21 klockan 21:08 Anledning: uppdaterad information

Standard

Citat Ursprungligen postat av joninho_90 Visa inlägg
    Tänkte göra en video till denna guide också :P Men om du vill så kan du göra det istället

Ninotramp: Denna guide är till 4.2. Men det ska finnas guider till 3.2 om du kollar runt lite på www.wiihacks.com
    Gör du en video! Men tänkte göra en video om dem populära gudierna från GBATemp!

Reg.datum
    May 2008

Standard

vet du nån guide för 3.2? jag hittar ingen :(
    vad är som skiljer då?
    följde den här guiden för att testa om det inte funkade ändå o tror jag gjorde allt rätt men fast att jag loadar genom neogamma så hänger sig spelet efter en nivå lr nå.... :( vet inte hur många timmar jag lagt på att få det här o funka nu.... snälla hjälp!

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av bodom1 Visa inlägg
    vet du nån guide för 3.2? jag hittar ingen :(
    vad är som skiljer då?
    följde den här guiden för att testa om det inte funkade ändå o tror jag gjorde allt rätt men fast att jag loadar genom neogamma så hänger sig spelet efter en nivå lr nå.... :( vet inte hur många timmar jag lagt på att få det här o funka nu.... snälla hjälp!
    vilken version av neogamma använder du? Den som man fick med i första länken eller den som jag länkade sist av alla, alltså den från megaupload? Det ska finnas guide för 3.2 på den hemsidan fast har inte letat.

Reg.datum
    May 2008

Standard

vilken version av neogamma använder du? Den som man fick med i första länken eller den som jag länkade sist av alla, alltså den från megaupload? Det ska finnas guide för 3.2 på den hemsidan fast har inte letat.
    Den som var med i första filen. kommer in i programet o allt värkar vara rätt o så men ingen skilnad i spelet tyvärr... :( ska jag testa den andra? hur avinstalerar jag det isf?

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Även jag har lagt in Neogamma r7. De funkar o komma in i neogamma o när jag ska starta Mario från USB så kommer de Game could not be read.
    -Chippat Wii med Wiikey 1.9s.
    -Nintendo DS med R4 Revolution
    -Gamecube
    -Nintendo 64
    -Super Nintendo
    XBOX 360 PRO 60 GB

+ Svara på ämne
Sidan 1 av 33 1 2 3 11 ... sistasista

Regler för att posta