+ Svara på ämne
Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... sistasista
Visar resultat 21 till 30 av 370

Ämne: [GUIDE] Hur du hackar ditt Wii. Spela NSMB utan problem. Obs! Gäller de med 4.2!

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Dekadens Visa inlägg
    Jaha, då är jag med =) Det är alltså WiiBackupManager som är tricket! Perfekt att bara fixa över ison direkt via dator till minneskortet/usb-disken!
    föredrar nästan detta softmoddet mer än att hålla på att pula med skivor

Ska snart ge mig i kast att modda mitt Wii (black 4.2 LEH5xxx). Har fått in HomeBrew Channel och ska härnäst fixa in cIOS.

Får man fråga vilken version på cIOS du använde på din?
    Ja, använde 1.4 först och skivor funkade inte så jag uppgraderade NeoGamma till R8 beta 15, och de funka inte så jag uppgraderade till cIOS 1.5 med NeoGamma R8 Beta 15 och de funka endå inte med skivorna så jag blev förbannad :P åkte till en kille som sa sig kunna och göra det för 250kr och jag tänkte "Skit samma nu får han fixa!" då sa han att de går inte för LEH5XXX sitter det en ny läsare i, idag finns ingen softmod som funkar med brända skivor till denna, men dock funkar USB och SD.

Så till svaret, just nu kör jag cIOS 1.4 enligt guiden här i tråden och så kör jag en ombyggd version av NeoGamma som min kompis skrev ihop basserad på R7an då den är något bättre än R8 tydligen.
    NINTENDO Wii PAL (SOFTMOD)
    XBOX 360 PREMIUM (iXTREME 1.6)
    XBOX 360 ELiT (iXTREME 1.5)
    NiNTENDO Wii PAL (WiiKEY ORGiNAL), XBOX (DUO X2), NiNTENDO 64, SUPER NiNTENDO, AMiGAA! ;)

Reg.datum
    Nov 2009

Standard Tack!

Grymt stort tack till en bra guide.
    Följde steg för steg och allt funkade galet bra.

Undrar lite om man kan spela Super Smash Bros Brawl såhär - eller måste man konfigurera något annat för att lira det? Det har ju varit lite av ett "problemspel" ett tag. Vore grymt att kunna ha det mesta kompatibelt liksom.

Åter igen, tack för en bra guide.

Reg.datum
    Nov 2009

Standard

får inte new super mario bros att funka och såg en grej som kanske är felet (tänkte frågar det innan jag börjar testa andra grejer) jo det e det när jag lägger in spelet från datorn till min externa med programmet "WBFS manager" så blir filen bara 0,37gb när den hamnar på hårddisken. normalt eller någon sorts bugg? (testat laddat ner andra kopior och lagt över men blir samma sak)

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Det är rätt. Vad händer när du sätter igång spelet? Blir skärmen grön?
    -Chippat Wii med Wiikey 1.9s.
    -Nintendo DS med R4 Revolution
    -Gamecube
    -Nintendo 64
    -Super Nintendo
    XBOX 360 PRO 60 GB

Reg.datum
    May 2007

Standard

Just New Super Mario Bros Wii ska bli 0,37gb. Har du följt guiden så ska du kunna starta spelet med USB Loader GX, den som finns i andra guiden. Fungerar inte det så beror det på din cIOS, då får du installera en annan version

Reg.datum
    Dec 2009

Standard

Har följt guiden och får neogama att launcha Spelet via skivan men det tar nån/några sekunder sen blir skärmen grön och tbx till Wii main menu. tyder detta på att jag har fumlat i något av stegen?

dock så gissar jag att det är bräningen som är fel då jag hade samma fel innan guide och startar via vanliga disc channel(nån sek sen tbx till wii main menu) vore tacksam för hjälp

änvänder Sony skivor brända i 4x hastighet. (funkar dock på 10 tal andra spel)

Reg.datum
    Jan 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av joninho_90 Visa inlägg
    New Super Mario Bros. Wii kom nyligen ut och många får problem efter ca 5 minuter då det dyker upp ett felmeddelande. Följande guide kommer att installera bland annat Homebrew channel och apps. En av dom är Neogamma (som du kör istället för vanliga Disc Channel) och då ska inte felmeddelandet komma fram längre.

Du behöver ett SD-kort

A: INSTALLATION AV HOMEBREW CHANNEL

A1) Formatera SD-kortet som FAT32 snabbformatering. ALLTING kommer att gå bort när du gör det, så gör en backup först!

A2) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?2yqyqottyjm Lösenordet till ALLA filer jag länkar är samma, dvs: www.wiihacks.com och packa upp och lägg in i ROTEN på minneskortet. Dessa filer ska in på minneskortet och såhär ser det ut:

root:\apps
    root:\private
    root:\wad
    IOS38-64-v3610.wad
    boot.elf

A3) Sätt igång Wii och gå ner till SD-kort symbolen nere till vänster. Välj JA på första frågan och sedan kommer en varningstext. men efter 30sek kan man trycka 1, gör det.

A4) Nu kommer det fram 3 rader: Homebrew Channel, DVDx och BootMii. Installera alla 3. OBS! När du installerar BootMii väljer du Install as an IOS, INTE as boot2. Sedan startar du om Wii

Efter detta rekommendaras det att göra en backup av NAND. Den är till så att du inte brickar ditt Wii och den kommer här: 2. BACK UP YOUR NAND (OPTIONAL)

Making a NAND backup with Bootmii is highly recommended, it will recover your Wii from 99.9% of bricks.
    Use the same SD card you used to install Bootmii and make sure there is at least 530mb free on it.
    Bootmii is very fussy about what SD cards it uses, so avoid generic ones and try and use a Sandisk or similar.

a) Put the SD card into the Wii, if you installed Bootmii as boot2 then it will load, if it is installed as an IOS go to the Homebrew Channel, press 'home' on your wiimote and select 'Launch Bootmii'.

b) Use the power/reset/eject buttons to navigate the Bootmii menu and select the icon with the gears on it. If those buttons don't work then you will have to use a Gamecube controller.

c) Now select the icon with a green arrow pointing from the chip to the SD card and follow the on screen instructions.

D) In about 10 mins you will have a NAND backup, it is normal to have up to 80 bad blocks so don't worry if you get some.

e) Put the SD card into PC and copy the NAND backup somewhere safe, you can now delete it from your card. If you installed Bootmii as boot2 then also copy the Bootmii folder to your PC and either delete or rename it, otherwise it will load every time you switch your Wii on.

If ever you get bricked then copy the bootmii folder and NAND backup onto your card, do steps a) & b) again, using Preloader to get to HBC if necessary, then select the icon with the arrow going from the SD card to the chip. It is not recommended to restore your NAND if you have Bootmii installed as an IOS.

B:BLI AV MED stub ios249

Denna måste av någon anledning avinstalleras för att kunna installara en ios version

B1) Ladda ner denna fil: http://www.mediafire.com/?5wgnmyy5wve Fungerar inte den kan du testa: http://www.mediafire.com/download.php?yky34qynemj ELLER http://www.mediafire.com/download.php?yzztenytjzm.

B2) Formatera SD-kortet igen med samma inställningar. Det som fanns på minneskortet innan kan du spara på datorn. De enda filerna på minneskortet ska nu vara:
    root:\Wad\
    root:\bootmii\
    root:\startup.elf
    root:\boot.dol

B3) Starta Wii och gå in på Homebrew Channel och tryck på HOME-knappen och välj Launch BootMii och vänta..

B4) Nu ska WAD Manager starta

B5) Välj Wii SD Card och tryck A för att fortsätta

B6) Välj ios249 från WAD mappen och tryck A

B7) Ändra till Uninstall Wad och tryck A

B Klart!

C: INSTALLERA cIOS MED HJÄLP AV cios38rev14

C1) Ladda ner denna: http://www.mediafire.com/download.php?zzn2yy3mu1x ELLER http://www.mediafire.com/download.php?ogktjhtzndm

C2) Formatera SD-kortet med samma inställningar, det du hade på minneskortet kan du ta bort.

C3) Lägg in följande filer i Roten på minneskortet:
    root:\ios38-64-v3610.wad

C4) Sätt in minneskortet i Wii och gå in på Homebrew Channel. Återigen trycker du på HOME och väljer Launch BootMii och väntar..

C5) Nu borde cios38rev14 installer komma fram. Är det helt svart länge, testa trycka på HOME knappen.

C6) Nu kan du välja olika ios att installera. Gå hela vägen till vänster tills det står "Do not reload IOS" och tryck A. (Fungerar det inte kan du testa 249, 250, 222, 223, 36, 37 tills någon fungerar.) Se till att starta om Wii sedan!

C7)Om du har internet-uppkoppling så väljer du "network install" annars väljer du "SD-card" och trycker A.

C Installera och allt ska vara klart. Va noga med att läsa texten som kommer, kan hända att de står ERROR någonstans högre upp i texten som kan vara svår att hitta. (Jag kom på det efter 50e gången)

Nu borde du ha ios249rev14 installerad

D: APPS OCH ANDRA PROGRAM

D1) Den första filen ni laddade ner - Kopiera mapparna "apps" och "wad" och sätt in dom i ROTEN på minneskortet. Så låt endast dessa 2 mappar vara på minneskortet.

De grejer du vill ladda via Homebrew Channel ska alltså finnas på minneskortet i mappen "apps". NeoGamma som redan finns där har jag problem med. Så du kan ladda ner denna version istället: http://www.megaupload.com/?d=DULQCEJQ Får du inte Neogamma att fungera alls beror det på att något gick fel med ios installationen. För ios måste vara installerat korrekt om neogamma ska fungera.

D2) De filer jag länkade senast, dvs Neogamma ska alltså in på minneskortet, men innan du lägger in dom. Klipp ut mappen NeoGamma som finns i root:\apps och lägg den nånstans på datorn. Sedan lägger du in den mappen som jag länkade senast. då ska de se ut såhär:

root:\apps\Neogamma och den mappen innehåller
    boot.dol
    boot.elf
    icon
    meta

Sedan laddar du Neogamma via Homebrew Channel och tar Load Disc och du ska kunna spela utan att felmeddelandet dyker upp.
    __________________________________________________ ______________

Får ni problem så kan ni alltid kolla guiden på engelska, det va där jag fick allting ifrån, tänkte bara att det underlättar med en översättning

http://www.wiihacks.com/recommended-...tem-menus.html
    blir alldeles snurrig av det här måste man installera allt detta för att få homebrew channel eller räcker det med första biten för att sedan installera USB Loader GX ??

Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av madviking Visa inlägg
    blir alldeles snurrig av det här måste man installera allt detta för att få homebrew channel eller räcker det med första biten för att sedan installera USB Loader GX ??
    Denna guide är för att först installera homebrew channel och sedan en version av cIOS, så att du t.ex kan starta spel via NeoGamma. Men efter ett tag så hitta jag ett sätt att fixa USB Loader GX som en kanal. Men - ibland kommer ett felmeddelande fram när man startar USB Loader GX som säger att den inte hittar cIOS beroende på vilket spel man försöker starta. Så kör helst genom hela denna guide och sedan kan du gå över till USB Loader GX-guiden

Reg.datum
    Dec 2007

Thumbs up Tack!!!

Tack för en kanon guide! jag körde den och den funkade kanon. Skit enkel att följa ser lite rörig ut från början men när man väl kommer igång så....TACK!!!

Körde denna guden sen för att få usb loadern som kanal nu är mitt Wii bättre och roligare än någonsin

http://forum.console.se/showthread.php?t=13783

Reg.datum
    May 2006

Standard problem vid B2

" B2) Formatera SD-kortet igen med samma inställningar. Det som fanns på minneskortet innan kan du spara på datorn. De enda filerna på minneskortet ska nu vara:
    root:\Wad\

B3) Starta Wii och gå in på Homebrew Channel och tryck på HOME-knappen och välj Launch BootMii och vänta..

B4) Nu ska WAD Manager starta

B5) Välj Wii SD Card och tryck A för att fortsätta

B6) Välj ios249 från WAD mappen och tryck A

B7) Ändra till Uninstall Wad och tryck A"

De filer som jag har på SD-kortet är 5 ?? ok ? Även en filmapp med namn "0000001" packas upp, ska det vara så ?

WAD Manager startar, men jag hittar sedan ingenstans där jag kan välja Wii-SD-kortet. Skärmen startar upp och ios249 ligger "förhandsmarkerat" men min remote går inte att använda för att gå vidare.

Förslag på lösnng ?

+ Svara på ämne
Sidan 3 av 37 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 13 ... sistasista

Regler för att posta